Alla inlägg den 19 september 2013

Av Rebecka Linusson - 19 september 2013 11:53

Är så förbannat trött, Nu den senaste veckan har jag haft en hemsk halsbränna och jag har märkt att det kickstartar så fort barnet rör sig. Aldrig haft något liknande till halsbränna och det är riktigt obehagligt och nästan kräkframkallande :(


Läste i "gravid för fösta gången" att vid besvär är det bra att tänka på hur och vad du äter, alltså ingen stark eller fet mat och att man heller inte ska äta för mkt.....har inte ätit stark, fet eller för mkt mat och att dricka vatten hjälper lika lite som att inte göra det.

Det stod också att det är lätt att få det när man ska sova vilket däremot stämmer in på mig och att man då ska hålla huvudet högt, det hjälper iaf så att man kan somna men obehaget försvinner inte. Sen är det många som råder än att traska in på apoteket för där säljer dem preparat som skall hjälpa att hämma halsbrännan, finns det verkligen inget annat än att man måste ta till läkemedel?

Ett tips från en "hushållsmor" från facebook var att tugga på en rå potatis och tänka på något roligare....varför skriver man ens ett tips om man inte tar problemet på allvar?? (ja jag är lite kranky efter en sömnlös natt).


Någon som har tips...kanske bikarbonat och vatten?


Iaf, det känns skönt att man glidit in i vecka 26, på ett sätt är det lugnande att veta att om det skulle hända något så skulle bebisen kunna överleva :) Börjat tänka en del på hur jag vill göra under förlossningen, många omföderskor säger att ryggmärggsbedövning är bästa alternativet, läste dock att en av bieffekterna kan vara att man inte känner exakt vad som händer där nere och därför inte har samma uppfattning om hur hårt man krystar osv....börjar tänka mer och mer på att lustgas kanske är min lösning. Är så förbannat nålrädd också så det skulle ju hålla mig lugn...får bara hoppas att förlossningen går lugnt till så att det inte blir något panikartat och man inte har något annat val än att ta sprutan eller inget allls.

   


Börjar sakna att krama ratt på riktigt nu, blir nog till att köpa trucking simulator snart :)




Presentation

En blogg om graviditet,hälsoråd och den nya livsstilen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards